0242 237 50 75

BASIN BİLDİRİSİ

whatsapp-image-2022-12-05-at-09.22.43

Basına ve Kamuoyuna,

Sağlık Bakanı Sayın Dr. Kemal Memişoğlu, TBMM Sağlık, Aile ve Sosyal Politikalar Komisyonu görüşmelerinde  “ daha iyi bir sağlık sistemimiz, hizmet sunumumuz olacak. En büyük amacımız önce hasta memnuniyeti, sonra çalışan memnuniyeti” ifadesini kullanmıştır.

Hasta memnuniyeti, hekim memnuniyeti gibi kavramlar sağlıkta dönüşüm programı ile gündeme gelmiş kavramlardır. Kamusal olarak sunulması gereken bir hizmet olan sağlık hizmeti süreç içerisinde özel işletme hizmetleri gibi bir yapıya bürünmüştür. Bu durumda hasta artık müşteridir. Ekonomik anlamda piyasa, müşteri memnuniyetine odaklı olduğu için piyasalaşmış sağlık hizmeti de hasta memnuniyetine dayanır. Buna göre de sayın bakan unutmamalıdır ki işletmelerde çalışan memnuniyeti olmadan işveren için sonuç hüsran olacak, o işletme müşterisini memnun edemeyecektir. Yani sağlık piyasasında öncelik çalışan memnuniyeti olmalı ki, hasta memnuniyeti gelişsin. Hekimleri bu anlamda şiddetten koruyacak, malpraktis-komplikasyon ayrımını netleştirecek düzenlemeleri yapmak, ekonomik sorunlarını, geçici görev belasını savuşturacak önlemleri almak önceliğiniz olmalıdır. Hekimler canıyla, kariyeriyle ilgili sorunlar yaşarken daha fazlasını beklememek gerekir.

Tüketilecek bir hizmet haline getirilmiş olan sağlık, insani özünden kopartılmıştır. Bakan değişmiş ancak anlayış aynı kalmıştır. Biz hekimler öncelikle koruyucu sağlık hizmetlerinin bilimsel temele dayanılarak yeniden yapılandırılmasını, sağlıkta dönüşüm programının rafa kaldırılarak hastaların ticari anlamıyla müşterilikten çıkartılması gerektiğine inanıyoruz. Hastayı ve hekimi ayrı, karşıt taraflar değil, aynı insani değerleri teşkil eden bir bütün olarak görüyoruz.

Sayın Sağlık Bakanı’nın siyasi kaygılarla söylediğini düşündüğümüz görüşlerine de katılmadığımızı halkımızla paylaşıyoruz.

ANTALYA TABİP ODASI YÖNETİM KURULU